平凡快乐人一个

Try to Remember - The Brothers Four

sweetest:

时光缓缓,生活悠游,追忆那醉人的往昔,舒心甜蜜,适合此时倾听。歌曲来自电影《玻璃之城》,上个世纪六十年代的怀旧曲目。很喜欢乐队四人的演绎,和声很美!

六十年代美国民谣团体The Brothers Four最为国人所熟悉的歌应该就是这首《Try to Remember》,歌曲发表于1965年,一首名副其实的“老”歌。《玻璃之城》里,《Try to Remember》一遍一遍的响起,很多人从这里认识了它。而歌曲的特别之处在于,即使是初听也会有似曾相识的感觉,或许是因为歌唱的就是回忆吧!


《Try to Remember》歌词:


Try to remember the kind of September
追忆那醉人的九月
When life was slow and oh, so mellow
时光缓缓生活悠游
Try to remember the kind of September
追忆那醉人的九月
When grass was green and grain was yellow
草儿青青稻麦金黄

Try to remember the kind of September
追忆那醉人的九月
When you were a tender and callow fellow
曾经的年幼温柔
Try to remember and if you remember
追忆往日,若你还记得
Then follow
请跟我来
Follow
跟我来
Try to remember when life was so tender
追忆那段感伤时光
That no one wept except the willow
只有杨柳泪珠盈盈
Try to remember the kind of September
追忆那醉人的九月
When love was an ember about to billow
爱情的即将燎原的星火
Try to remember and if you remember
追忆往日,若你还记得
Then follow
请跟我来
Follow
跟我来
Deep in December It's nice to remember
十二月的回忆温馨而甜蜜
Although you know the snow will follow
尽管你知道大雪即将飘落
Deep in December It's nice to remember
十二月的回忆温馨而甜蜜
The fire of September that made us mellow
九月的热恋沉醉着你我
Deep in December our hearts should remember
十二月的回忆深埋在心里
And follow
请跟我来
Follow
跟我来
Follow...
跟我来......


评论
热度(44)

© 微尘 | Powered by LOFTER